torsdag 8 januari 2015

Speltidningen ROBOT


Sveriges coolaste speltidning – ROBOT

Äntligen har det släppts en speltidning till de yngre spelintresserade. Likheten mellan Robot och PC Gamer, Gamereactor är just att dom tar upp spelen som just du kanske spelar som tex Minecraft, Poke’mon, Captain Toad, PES 2015, Little Big Planet 3 och ett favoritspel spel för många Skylanders Trap Team.

När jag tittar igenom tidningen får jag många idéer på hur jag ska klara av vissa banor, och speltips då man har fastnat i någon bana som gör mig nästan galen, galen för att jag inte kommer vidare. Hoppsan, här finns det även lite fusk och hur man låser upp vissa banor, ajabaja, men ack så viktigt då man vi få ut mer av spelet. Dom tar även upp olika intressanta reportage, och i denna månads upplaga är det om världens största LAN. När jag väljer att köpa någon speltidning så väljer jag direkt avsnittet där de recenserar olika spel och betygsätter dem. Här hittar jag ofta spelen jag länge har velat köpa, och då ser jag om spelet får bra betyg eller tyvärr dåliga. Då blir det enklare för mig att välja om jag ska önska mig det när jag fyller år, eller om jag ska lägga min månadspeng eller mina sparade pengar som jag så länge har sparat. 

Om jag rekommenderar Robot, absolut gör jag det. Tidningen har många bilder och man hittar även något som heter brevlådan. Dit kan man skicka in frågor om PS3, PS4, Wii, XBox spel eller liknande, man får också läsa svaren på frågorna.

Vill man inte köpa tidningen i affären, gör som mig, låna den hos Kerstin på Ljungsbroskolans bibliotek.

Magnus Fritidsledare
                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar